Ads Nuffnang

Wednesday, October 3, 2012

lebih sihat

sejak saya sedar banyaknya kekurangan diri, saya amalkan pemakanan 3 jenis supplement sejak seminggu yg lalu untuk memastikan badan saya dalam keadaan sihat dan cergas.

Pagi sebelum gi kerja:
Minum Global Tea, sejenis minuman herba hasil idea ayah. Teh ni rupa dia lebih kurang uncang Lipton. Rebus selama 15min, pastu minum. Kenapa saya minum air herba ni? Sebab ia membantu dalam menurunkan power mata.Contoh pertama, mak saya. pakai spek, power sederhana tinggi. selepas amalkan minum teh herba ni, power mata turun. Contoh kedua, seorang saudara pakai contact lense tapi tak pernah cuci. hinggakan satu hari matanya merah-gila2-merah dan kena jangkitan kuman. lepas minum herba ni, matanya kembali normal. Sebab tu la saya minum jugak dgn harapan power mata sy yg 700++ ni mampu dikurangkan untuk mengelakkan Glaukoma.

Petang lepas balik keja:
Bancuh meal Shakes bersama air yogurt mango. shake-shake-shake. minum. dgn harapan selera makan bertambah. bukan untuk gemuk. tapi untuk membantu mendapat berat badan seimbang. tapi kenapa saya pilih Meal Shakes? Sebab:
- protein & vitamins yg terkandung dalamnya mampu menampung bahagian badan kita yg tak cukup zat tu.
- Org yg kurang selera makan berpunca dari kekurangan folate, zink & vitamin C.
- Hence mealshakes boleh tingkatkan selera makan kita.

Untuk anak-anak, saya bancuh dalam susu. so far proses pembuangan air besar diorang sangat bagus. tiada masalah penghadaman. alhamdulillah.

malam sebelum tido:
Saya makan makjun. ingredients: kacip fatimah, manjakani, serapat, dan seangkatan dengannya. kenapa saya makan? tujuannya untuk menjarakkan kehamilan, merawat keputihan dan menghilangkan bau *tuutt*. saya dah rasa kesan kedua dan ketiga. memang berkesan.

Actually selain 3 di atas, makjun ni jugak untuk membantu:
- mengawal kolesterol dalam darah.
- seimbangkan berat badan utk mencapai berat ideal.
- menyuburkan wanita yg nak mengandung.
- membetulkan period.

 selain dari tu, rasa tak rasa penat. even malam-malam terganggu dgn rengekan anak-anak, tak cukup tido tapi saya tetap rasa segar bila bangun awal pagi.

Kawan-kawan wanita saya kat luar sana macam mana? sayangilah diri anda. jangan jadi macam saya, dah lambat baru sedar diri. jagalah diri anda demi suami dan diri sendiri.



 

2 comments:

Hadina Hadif said...

Maajun anggun bistari ek?

dyanayusuf said...

makjun warisan keluarga. beli dgn kak dah.