Ads Nuffnang

Tuesday, May 8, 2012

bisnes trip

percaya atau tidak, sepanjang hidup ni saya tak penah pegi oversea. org cakap keja proton slalu travel. tapi saya tidak! selalu gi penang je. vendor kat sana kan.

belajar tak berapa pandai, so merantau ke negeri perak je. masuk UTP. kalau pandai mesti blaja oversea kan.

kalau org lain masuk keja beberapa hari, beberapa bulan, dah boleh gi oversea, tapi saya, keja 3 bulan terus kawen. seminggu before kawen sepatutnya saya kena gi Taiwan 5 hari, tapi tak boley pegi sbb trip tu mengganggu jadual nikah kawen saya. TERLEPAS!

lepas kawen pregnant. masa tu kena gi Taiwan jugak. TERLEPAS skali lagi!, saya mabuk teruk siap kena admit.

masa saya sarat pregnant anak ke-2, sepatutnya kena gi Korea seminggu. tapi tak boleh sbb dilarang naik flight. 8 months pregnancy mana boleh fly dah. TERLEPAS lagi!

ketika arissa umur 6 bulan, Jun 2011, saya ditugaskan ke Melbourne seminggu. buat julung2 kalinya saya ada passport. malu? buat apa nak malu. rezeki saya lambatkan. so bertungkus lumus buat pasport, visa, book ticket, amik advance. sedih sgt nak tinggalkan anak2 & suami.

saya masih ingat lagi, lepas salam & cium irfan, irfan nak follow saya turun escalator. tapi dihalang oleh akak guard. terus irfan meraung2 sambil jerit "mama..!! mama...!!"..papa pegang dia kuat2. saya tgk skejap tapi tak sanggup. apa reaksi saya masa tu? saya lambaikan tangan skejap, pekakkan telinga, tak tengok belakang dah, tapi air mata saya mengalir... (kalau papa gi oversea, siap jerit "bye Papa..bye Papa!!!" lagi..)
awal tahun 2012, saya sepatutnya dihantar ke Korea, station kat sana untuk sebulan. saya tolak dgn alasan anak kecik perlukan ibu. boleh??? bos memahami dan tempat saya digantikan dgn rakan sekerja.

memang rugi lepas peluang kenal negara orang. tapi demi anak2, saya tak sanggup berpisah lama dgn diorang.

so nak tayang gambar2 ketika jejak kaki ke negara orang. best ke? best lagi malaysia kot. kat sana nak makan pun susah, teringat anak2 lagi. setiap malam call anak2.
Holiday Inn, melbourne

takut nak tido sorg2

first meal masa baru sampai. rembat kat 7e.

Melbourne City

rumah kat sana cantik & simple

Flinders Street

memory dgn kwn2

Komen:
- sedih kena tinggalkan family.
- sukar tido malam sorg2.
- susahnya nak cari makanan halal. 1 malam, vendor blanje makan seafood. balik mabuk. macam makan benda beralkohol jer.
- masa meeting request satu bilik untuk solat. diorg provide bilik kecik. pinjam bekalan kain pelikat rakan lelaki.
- cuaca sejuk menggigil2. tapi suka yg dingin tak melampau.
- suka shopping souvenirs.
- suka boleh bwk balik duit byk2. kat sana jimat2 je subsistance allowance.
- lenguh badan dok dalam flight selama 8 jam.
- tak suka balik je kena buat report pelbagai.

oleh itu, saya sgt2 menolak segala tawaran untuk oversea business trip. sekian.

p/s: papa bila nak gi oversea lagi? mama nak follow!

No comments: