Ads Nuffnang

Friday, February 1, 2013

"Last Minute"


Assalamualaikum.

Saya rasa korang pernah tengok ni kat FB kot. Sbb saya pon dapat dari FB jugak.

Bila baca rasa nak tergelak. Kenapa?? Terkena batang hidung weyy..hahhaha

Tak keseorangan kot. kawan2 seangkatan pon lebih kurang.

Masa belajar U dulu, segelintir mmg suka buat assignment last minute. Study exam last minute. Tapi u know what...study last minute ni boleh score tau. A+ giteww~ hahhaha...kalau tak pecaya boleh la cuba ;p

Time keja ni, memang laaaa kerap kali jugak last minute. Tapi buat keja last minute ni membuatkan kita lebih focus dan senang memahami apa yg yg kita buat. Since tak cukup masa, sambil buat keja dgn dikejar masa, kita takde la buat derrk je kan. sambil buat, sambil faham. Last minute macam mana pon make sure ada masa untuk discuss dgn boss ye! jangan membuta tuli jerrr...bahayoo~

Jangan salah faham pulak tau. 
Entry ni sekadar meluahkan pendapat peribadi saya yg bekerjaya sbg yg disebut di atas. apa org nak cakap saya tak kisah. yg saya tau belajar engineering mmg sedikit sukar tapi kerjanya tak sesukar yg disangkakan. Cuma perlu banyak berfikir secara teknikal dan perlu berkorban masa. Apa pun cukup bersyukur di atas rezeki Allah. Kalau tak jadi jurutera, mungkin saya seorang ..... errr, wartawan?? bisneswoman?? housewife?? hehe..

ok. bye~



1 comment:

_nini_ said...

Agree!!
rindu zaman2 jadi student, mmg mostly last minute je! study utk test & exam, assignments..