Ads Nuffnang

Monday, April 22, 2013

HSH: Deko bilik irfan #3

Assalamualaikum.

Selepas 2 minggu baru la saya dapat siapkan hiasan bilik irfan. Hiasan simple saje, sesuai untuk sesapa yg allocate bajet rendah macam saya, Banyak recycle dari beli baru ;-)

Pada yg berminat boleh jadikan panduan ye. Kalau taknak jadikan contoh pon takpe, saya tak paksa pong.. ;p

Sebelum tu saya nak bgtau yg kami belum punya masa nak cat feature wall bilik ni. Saya susun atur dulu. Bila sudah cat, saya update oke ;-)

Haa..ini lah hiasan yg tak seberapa tu. Tapi nak share gak ehh...hehe..
Kalau curtain tu yg bercorak ceria lg sesuai kot. Ye tak?
Nampak tak kotak2 bawah katil? Dalam tu ada patung spiderman, carrot, strawberry, crab, etc. Tak leh ingat dah. Besar, simpan dlm kotak je.


Drawer baju 5-tier tu, satu utk Irfan, satu untuk Arissa. Beli masa diorang baru lahir lagi. 
Tahan lama jugak ye.


Meja study tu ialah coffee table. recycle je dulu. Kerusi tu beli kat Nilai 3 1-2 tahun lepas.
Whiteboard beli dr TotToToddlers.



Hanya book shelf 3-tier je baru beli.
Segala mak nenek toys tu koleksi dari diorang baby sampai la sekarang.
Ada toys yg dah selamat dalam tong sampah.
Selepas ditapis ini je yg tinggal. Dan jugak kat bawah katil. Hehe..


Katil besi size single & tilam ni boleh kira antik tak?
Papa irfan beli masa mula keja dolu2, tahun 2002. Tahan lama sungguh. Dah 11 tahun lah kan.
Bedsheet beli kat Ikea.
Patung Boboiboy tu wajib ada, kalau tak takleh tido.

Pending item untuk bilik ni:
1- Cat feature wall.
2- Carpet kecik

Alhamdulillah, boleh hias bilik ni seringkas mungkin. Mungkin saiz bilik yg agak luas. Yg penting tak bahang, tido sejuk je ;-)

No comments: