Ads Nuffnang

Monday, April 15, 2013

HSH: Pindah juga akhirnya

Assalamualaikum.

Alhamdulillah selepas hampir 9 bulan suka duka lepas terima kunci rumah dari Glomac, akhirnya dapat jugak kami sume pindah masuk rumah sendiri. Syukur YaAllah.

Walaupun ada banyak benda yg belum complete. Tapi hati dah meronta ronta nak pindah kan. Duduk dulu. Apa yg belum selesai kita setelkan perlahan2. Kalau nak sume benda setel dalam masa tu gak jawabnya koyak rabak poket yer.

Cerita pindah ni, sebenarnya ada beberapa dugaan jugak lah kan.

Bermula dgn Jumaat. Masa nak ambik Arissa kat taska, tetiba saya rasa mcm tak best dgn kereta. Air cond ON tapi rasa bahang. Kuatkan aircond tapi masih sama. Tengok kat meter combi kot ada apa2 signal. Dah sudahhhhh..jarum temperature dok kat nombor 120degC! Hoiii..nasib baik keta aku tak meletopppp. Call husband. Dia suruh matikan kereta dan tunggu dia kat taka Irfan. Dk la tercongok kat situ sampai maghrib. Check air tangki ok. Coolant ok. Jirus engine dgn berbotol2 air paip, lama tu temperature normal. Terus balik rumah. Dah rosak plan kat situ kan....ingatnya malam tu nak angkut brg sikit2. Dok kt rumah je lah.

Esoknya, sabtu, pagi2 lagi husband dah bwk kereta gi pusat servis. Saya kat rumah packing apa yg patut. Kejap tu husbnd call mintak contact org lori sbb mamat lori yg dia booked 2 mggu sblm tu macam *tuuttt*. Janji lain, hasilnya lain. Sesuka mak nenek dia je nak tukar schedule customer. Aku yg bayar ko mamat. Aku lak nak ikut jadual ko pehal kan. Terus cancel. Takmo la deal dgn org sewel camtu.

Dah jadi keja saya lah kan tanya org yg boleh bg sewa lori. Malangnya ramai yg tak boleh. Takde rezeki. Pastu tanya Laila. Dia bg contact number si A. Nk jadikan citer si A pon tak boleh, nak hantar brg ke temerloh. A bagi no fon B. saya contact si B. Dah memang rezeki dia kata okay.

Saya apa lagi kan. Kemas barang main campak je dlm plastik hitam. Takde tagging dah. Sume selamaattt dicampak! Jam 3 lori sampai. Bermula la keja mengangkut. Saya sah2 jadi drebar. Husband dah tak larat nak drive dah. Nk pengsan da kot dok hangkut brg rumah.

So sabtu malam kitorang tido kat rumah baru.

Ahad, bangun pagi, kemas brg2 dlm rumh. Seronok okayyy..susun2 sofa, dining set, nampak wahhhh..luasnya rumah. Suka sangat. Irfan Arissa boleh main lari2 lagi.

Dan hari ni kami dah kembali bekerja. 6.30 gerak dari rumah. Husband naik motor. Saya dn anak2 naik kereta. Traffic kat depan Aeon rawang memang hectic. Fuhhhh..tapi perasaan lain tau. Maybe seronok duduk rumah sendiri. Gigih sungguh drive dr Country Homes - Bukit Beruntun (taska anak) - Tg Malim. Sampai ofis ngam2 8am. Esok kena keluar rumah 6.15 pulak.

Ok. Bye~
Jumpa di entry lain ye.

No comments: